Kolekcja Autumn/Winter 2023
Inspiracją do jesienno-zimowego sezonu są ruch i zmiana. Punktem wyjścia do myślenia o kolekcji był film “Orlando” z 1992 roku w reżyserii Sally Potter. Na jego głównego bohatera, odegranego po mistrzowsku przez Tildę Swinton, zawistna królowa rzuca klątwę wiecznej młodości. To co w fabule jest raczej przekleństwem, w naszej interpretacji staje się cudownym sposobem na poszukiwanie nowych rynków, dróg rozwoju, ornamentów i jeszcze lepszej jakości tkanin. Tak jak filmowy młodzieniec, marka podróżuje po dekadach i epokach, z każdej czerpiąc coś nowego dla siebie. Elementy wpływów ubioru historycznego i współczesnej tradycji wzorniczej można dojrzeć we wszystkich nowych propozycjach.
Na tkaninach tradycyjnie wyróżniają się drukowane autorskie wzory - nasycone lub rozmyte, organiczne albo ostre. Najczęściej to kwiaty - pastelowe różane łączki, abstrakcyjne dalie czy mieczyki. Część z nich znika w misternych plisach albo szeregach drobnych falban. Alternatywą są paisley’e w odcieniach skandynawskiego różu i miedzi naniesione na asymetryczne spódnice i bluzki z długim fontaziem. Kontynuacją nastroju sprzed sezonu są czarne sukienki z mieszanki bawełny z lnem z mereżką, stójką i falbanami przy ramionach długich rękawów, albo koronki angielskiej. W tkaninach przewijają się jedwabie i wysokiej jakości wiskozy, włóczkowe blendy z merino lub moherem. Nie brak też cięższych tkanin jak skóra ekologiczna w odcieniu mlecznej czekolady. Spódnicy w tym wykończeniu towarzyszy krótki taliowany żakiet, który dopełnia newlookowską sylwetkę. Przełamuje ją denim. Oprócz dżinsowych kurtek w trzech wariantach kroju, marka proponuje model spodni palazzo z przeszywaną kontrafałdą przy pasku. Ten sam fason występuje też w szarej wełnie owczej i w wersji z nadrukiem imitującym starą rzemieślniczą technikę klockową. W kolekcji wyróżniają się też minispódnica o kroju obciętej bombki ze stuprocentowej bawełny i żakardowy pullover z wzorem jak z porcelany. Coraz częściej wybierane są też odpowiedzialne alternatywy tkanin naturalnych jak modal, Ecovero i poliestry z recyklingu. Część z nich posiada prestiżowe certyfikaty jak OEKO - TEX - 100.
Kolekcję podkręcają akcesoria do włosów - marszczone scrunchie czy urocze opaski. Look uzupełniają zadziorne kowbojki albo duet wzorzystych skarpetek z mokasynami. Romantyczny charakter tych dodatków przełamują bluzy i T-shirty, kombinezon inspirowany workwearem i graficzne swetry, jeden nawet z feministycznym sloganem. Misja wzmacniania kobiet na zawsze pozostaje ważna dla marki.
Premierze kolekcji towarzyszy sesja zdjęciowa w trzech odmiennych stylach dopasowanych do kolejnych dropów: new vintage, new romantic i new western, każdy zupełnie oderwany od konkretnej dekady. Za eklektyczne stylizacje po raz pierwszy odpowiedzialna jest brytyjska stylistka, konsultantka i dyrektorka kreatywna Ashlee Barrett-Bourmier, autorka kampanii marek takich jak Erdem, Isabel Marant, Preen by Thornton Bregazzi i sesji zdjęciowych do magazynów rangi Vogue czy Numero. – Chciałam podkreślić objętości, desenie i kolory dobierając je do teł podobnych w niuansach. Szukałam podobieństw, skojarzeń. Jednocześnie starałam się mocno wydobyć z kolekcji to co w modzie doceniają najbardziej kobiety takie jak ja, które lubią być jednocześnie kobiece i silne, czuć się piękne w tym co noszą. - mówi Barrett-Bourmier. Na planie towarzyszyła jej Ina Lekiewicz, redaktor naczelna magazynu Vogue Polska i fotografka, na co dzień pracująca w Londynie. Na miejsce zdjęć ekipa wybrała zupełnie inne niż dotychczas scenerie. Europejskie naturalne pejzaże zastąpił miejski krajobraz nastrojowego amerykańskiego Południa. Zdjęcia zrealizowano w Stanie Luizjana, między innymi na ulicach Nowego Orleanu. Znane z klimatycznych klubów jazzowych i zatłoczonych knajp na zdjęciach uchwycono w zatrzymaniu. – Jedną z inspiracji do kolekcji były dziewczyny słynnych muzyków. Uznaliśmy, że ten tygiel kultury muzycznej, który pamięta wiele barwnych anegdot i doda historii charakteru. Zależało nam na unikatowej, filmowej scenerii, z kreolską architekturą i cukierkowymi kolorami, które współgrają z kolekcją. - mówi Lekiewicz. Po drugiej stronie obiektywu stanęła natomiast Sasha Knysh, modelka znana z kampanii marek takich jak Miu Miu czy Marc Jacobs.